Tennislessen

Ook dit jaar verzorgt Tennisschool Kennemerland de tennislessen bij Medemblikker Tennis Club. We hebben onze eigen clubtrainer: Johan Meijer van de tennisschool Tennisschool Kennemerland

Informatie over tennislessen?
Stuur een app naar Johan: 06 47 68 36 12

Meer informatie over de kosten van tennis en lid worden van onze vereniging is te lezen onder Clubinfo / Contibutie en lidmaatschap

Johan Meijer stelt zich voor:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Johan Meijer. Ik heb al ruim 30 jaar ervaring als tennistrainer. Samen met mijn vrouw en twee dochters (Indy 16 jaar) en (Luna 13 jaar) zijn we woonachtig in Noord Scharwoude. Op mijn 6de jaar ben ik begonnen met tennissen op TC Egmond aan Zee. Voor deze club heb ik vele jaren competitie gespeeld en daarnaast in de regio veel meegedaan aan toernooien. Dit heeft me gebracht tot een jarenlange speelsterkte van 2-3.

De passie voor het tennisspelletje was zo groot dat ik al op mijn 19e besloot om er mijn beroep van te maken en de opleiding tot tennisleraar te volgen. Ik ben in de afgelopen jaren bij een aantal tennisclubs hoofdtrainer geweest en heb hierdoor veel ervaring met het lesgeven op elk niveau: van jeugd tot senioren, maar ook wedstrijdspelers van alle leeftijden en niveaus.

Een van de hoogtepunten uit mijn carrière als tennisleraar is een 24-uursdurende Tennismarathon die ik samen met mijn collega organiseerde op tennisvereniging De Dog in Uitgeest. We hebben 24 uur lang getennist om geld in te zamelen voor het goede doel: Stichting Terre. Dit is een stichting die wetenschappelijk onderzoek ondersteunt van therapieën voor kinderen met het Rett-syndroom (een neurologische stoornis die vooral bij meisjes voorkomt). Dit heeft ruim € 5.000,- opgebracht.

Ik ben een trainer die er van overtuigd is dat voor iedere tennisser die het beste uit zichzelf wil halen, het belangrijk is om te trainen. Verder ben ik iemand die veel vragenderwijs doet. Ik vind het belangrijk dat de tennisser weet waar hij/zij mee bezig is zodat hij/zij zich meer bewust wordt van het mooie spel tennis.

Vanaf 1 september 2018 ben ik als trainer voor tennisschool Kennemerland aan de slag bij Medemblikker Tennis Club.

Groetjes, Johan

Tennisschool Kennemerland

Tennisschool Kennemerland is een tennisschool die in een groot gedeelte van Noord-Holland actief is. Van Medemblik tot IJmuiden heeft de tennisschool vele verenigingen onder zijn hoede. Het motto van de tennisschool is: "samen staan we sterker " en dat is in deze tijd van teruglopende ledenaantallen hard nodig. Samen met het bestuur en verschillende commissies zijn we gezamenlijk bezig om leden te behouden en nieuwe leden te werven. Ideeën van de tennisschool worden samen met de vereniging geïntroduceerd, besproken en uitgevoerd. Op bijvoorbeeld de open dagen aan het begin van het tennisseizoen.

Alle leraren zijn gediplomeerd en hebben allen ook hun Tenniskids diploma in huis waardoor we kinderen op een bijzonder leuke manier kennis laten maken met het tennisspel. Tennisschool Kennemerland is beslist geen detacheerder zoals je veel zult zien bij andere scholen.

Wij hebben een warm contact met de club en proberen te allen tijden een clubgebonden trainer neer te zetten.

Wilt u meer weten kijk dan eens op www.tennisschoolkennemerland.nl

Vragen?

Tennispark Medemblikker T.C.

Admiraliteitsweg 4 (achter mfa De Muiter)